1. Toepassingssoftware
- Databases: tabellen, query's, formulieren, rapporten, relaties.
2. Programmeren met Visual Basic for Applications in Access
- objecten met hun eigenschappen, methoden, gebeurtenissen
- controlestructuren
- variabelen en constanten
- subprocedures en functies
3. Webontwikkeling:
- basiskennis van HTML
- elementaire webpagina's maken met HTML
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert
- Je kunt oplossingen voor problemen algoritmisch ontwerpen, beschrijven en implementeren in een objectgeoriënteerde programmeeromgeving.
- Je weet de basisbeginselen van databasecomponenten en databasestructuren te doorgronden.
- Je kunt elementaire statische webpagina's analyseren en creëren
2. Organisator
- Je ontwikkelt attitudes zoals administratieve stiptheid, doorzettingsvermogen, zelfredzaamheid, zin voor efficiëntie, open houding ten opzichte van veranderingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- Je bezit de basisvaardigheden in logisch, algoritmisch en probleemoplossend denken.
- Je beheerst klaviervaardigheid of je bent bereid dit op peil te brengen.
- Je toont interesse in de snelle en voortdurende evolutie in de ICT-wereld.
- Je bent voldoende stressbestendig en bezit het doorzettingsvermogen om binnen een bepaalde tijdslimiet oplossingen voor gestelde problemen te bedenken.
A. Type
- handboek
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
- FRANS, Access 2003 1/3, Campinia media, Geel
- Cursussen via hogeschool
- Online cursussen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- open boek
- praktische proef
B. Omschrijving
Permanente evaluatie vormt 10% van het waarderingscijfer.
De leerstof wordt schriftelijk, praktisch en mondeling geëxamineerd voor 90% van het waarderingscijfer.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
10
|
Permanente evaluatie
|
10
|
Permanente evaluatie
|
|
|
90
|
Schriftelijk/praktisch
|
90 |
Schriftelijk/praktisch
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|