- Ouders als partner in de zorg
- Samenwerken met externen: buitengewoon onderwijs en geïntegreerd onderwijs, centra voor leerlingbegeleiding, schoolopbouwwerk, pedagogische begeleiding, hulpverlening
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De cursist heeft kennis over én is vaardig in het managen van de zorg op school.
- De cursist geeft de visie over zorg mee vorm en bewaakt de kwaliteit van de zorg op school.
- De cursist kan het intern zorgsysteem implementeren en beheren op drie niveaus: leerlingen, leerkrachten, school.
- De cursist overlegt met directie, het zorgteam en ouders.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Onuitgegeven cursus van de docent
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
De omschreven werkvormen kunnen mogelijk worden ingezet door de gastdocenten. Hoe zij dit invullen, kiezen zij zelf.
A. Types
B. Omschrijving