Centraal staat een praktisch gerichte vorming. De student verbetert zijn productieve en receptieve taalvaardigheid in een technologische context. Hij bestudeert daarvoor mondeling en schriftelijk materiaal binnen de context van IT. Op die manier ontwikkelt hij zijn lees-, spreek-, luister- en schrijfvaardigheid. Hierbij is het noodzakelijk dat dagelijkse woordenschat en beroepsgerichte woordenschat intensief worden uitgebreid. Ook grammatica en spelling worden systematisch herhaald en uitgediept.
Beoogd eindniveau: CEFR A2.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Gegevens behandelen.
- C02 Analyseren.
- C05 Projectmatig werken.
- C06 Communiceren.
- C07 Eigen gedrag aanpassen.
- C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
De studenten kunnen correct Engels spreken, schrijven, lezen en begrijpen, ook in een technologische context. Verder kunnen ze zelfstandig grammatica en woordenschat verwerven. Ze kunnen zelfstandig geschreven en gesproken technologische informatie verstaan en analyseren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De cursus bouwt verder op de eindtermen van het secundair onderwijs.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
English for Technology: eigen syllabus
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- presentatie
B. Omschrijving