Hydrauliek:
- definities;
- pompen;
- motoren;
- cilinders;
- niet-progressieve stuurschuiven;
- kleppen,
- accumulatoren;
- filters;
- eenvoudige schakelschema's.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 Elektromechanische systemen testen.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C05 De technische aspecten van een productieproces controleren.
- C08 Zelfstandig de technische aspecten van een productieproces opvolgen.
- C10 Zelfstandig elektromechanische systemen in bedrijf stellen.
- C11 Elektromechanische systemen operationeel houden.
Toelichting:
-De bachelor in elektromechanica kan de gebruikte hydrauliekvaktermen correct en ondubbelzinnig verklaren.
-De bachelor in elektromechanica kan de voordelen en nadelen van hydraulische aandrijvingen aangeven.
-De bachelor in elektromechanica kan de werking en symboliek van pompen, motoren, cilinders, ventielen, kleppen, accumulatoren en filters omschrijven.
-De bachelor in elektromechanica kan eenvoudige hydrauliek schema's lezen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - diploma secundair onderwijs
Studenten bezitten de volgende competenties: -basiskennis wiskunde, fysische begrippen.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Doucet Jan, 2005, cursus Hydrauliek. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving