De student leert de basisregels van de systematiek en de toepassing ervan op enkele sierteeltgewassen. Hij krijgt inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van de vermeerderingstechnieken bij planten. Hij kan de tuinbouwsector plaatsen binnen de gehele economie.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
Toelichting:
Door het inzien van de logica en samenhang van de vermeerderingstechnieken kan de student zelfstandig redeneren en conclusies trekken over nieuwe situaties.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Een onderzoekende houding hebben met inbegrip van een appreciatie van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
- 02. Kennis hebben van onderzoeksmethoden en -technieken en deze adequaat kunnen toepassen
Toelichting:
Ze hebben een onderzoekende houding en vragen zich het waarom af. Door inzicht in de problematiek, kunnen ze op een wetenschappelijk verantwoorde manier een onderzoeksproject uitwerken en uitvoeren.
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C02 Gedetailleerde kennis hebben, geïnspireerd door de nieuwste ontwikkelingen van de discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
- C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
Toelichting:
De studenten krijgen een voldoende basiskennis, om inzicht te kunnen krijgen in de systematiek en vermeerdering bij planten.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving