Hier bestuderen we de psychische stoornissen volgens een medisch model: diagnose, verklaring, therapie, prognose, preventie. We hanteren hierbij het classificatiesysteem DSM-IV. De stoornissen worden gekaderd binnen de ruime psychiatrische hulpverlening.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C04 De ergotherapeut kan zich als deskundig beroepsuitoefenaar profileren in een multidisciplinair behandel- en/of zorgteam om op een adequate wijze samen te werken in een cliëntgericht volgsysteem.
- C05 De ergotherapeut kan wetenschappelijke informatie zelfstandig verwerven en verwerken om zichzelf een proces van levenslang leren eigen te maken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
CUYVERS, G. (2001), Psychopathologie, tweede druk, Wolters Plantyn, Mechelen
BOGMAN, L. (2007), Pathologie: psychiatrie, niet gepubliceerde cursus op Toledo, KHKempen, Geel
C. Aanbevolen leermiddelen
COEHLO (2006), Zakwoordenboek der Geneeskunde, 28ste geheel herziene druk, Doetinchem: Elsevier Gezondheidszorg
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving