In Vakdidactiek Economie worden de specifieke vakdidactische aandachtspunten verder ingeoefend en wordt er tevens aandacht besteed aan het opmaken van toetsen en examens, betrokkenheidsverhogende factoren en bedrijfssimulaties.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
De doelstellingen van Economie Vakdidactiek 1 Baso worden aangevuld met:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen is de student in staat om:
- een krachtige leeromgeving te raliseren met integratie van ICT (bedrijfssimulaties) en actualiteit;
-evluatiegegevens aan te wenden om het leerproces bij te sturen.
Als opvoeder is de student in staat om:
- kritisch om te gaan met massamedia.
Als inhoudelijke expert is de student in staat om:
- recente evoluties (actualiteit) op te volgen en in de lessen te integreren;
- te werken met bedrijfssimulaties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Cursus vakdidactiek 1 Baso
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
-Cursus Vakdidactiek 1 Baso
-Aanvullende notities van de lector
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
PE
|
|
Taak
|
|
|
|
|
|
|