- herhaling van basiswoordenschat
- uitbreiding van (economische) woordenschat
- herhaling van een aantal belangrijke hoofdstukken van de Franse grammatica
- lectuur, analyse en bespreking van actuele socio-economische artikels
- mondelinge oefeningen (groepsgesprekken, telefoneren...)
- correctie van taalfouten die typisch zijn voor Nederlandstaligen
- bekijken, beluisteren, analyseren, bespreken en synthetiseren van actuele, audio-visuele documenten
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Basis:
- Studenten kunnen gesproken (algemene of economische) instructies, boodschappen of documenten in het Frans begrijpen
- Studenten kunnen geschreven (algemene of economische) instructies, boodschappen of documenten in het Frans begrijpen
- Studenten kunnen Franse documenten analyseren en synthetiseren
- Studenten kunnen Franse documenten presenteren
- Studenten kunnen hun mening formuleren in het Frans (mondeling)
- Studenten kunnen een telefoongesprek voeren in het Frans
- Studenten beheersen de spreekvaardigheid die nodig is om sociale kontakten aan te gaan en te onderhouden
Extra:
- Studenten kunnen de aangeboden leerhulpmiddelen zoals (electronische) woordenboeken, internet en taalcorrectiesoftware gebruiken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
CORNU, Ph., GROTHEN, H. , LAMOTE, J.,1994, Erreurs courantes commises en français par (tous) les néerlandophones, Garant, Leuven, 127p.
Grammaticawijzer, Intertaal
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- labo en werkcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving