Het opleidingsonderdeel Burotica bestaat uit Acces (maken van tabellen, formulieren, rapporten, query's, relaties,...) en programmeren in Visual Basic (sequentie, iteratie, (meervoudige) selectie, meerdere formulieren...).
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
Toelichting:
Als inhoudelijk expert leert de student basiskennis te beheersen en evoluties te volgen. Bovendien leert hij domeinspecifieke kennis en vaardigheden aan te wenden.
Als organisator leert de student administratieve taken correct uit te voeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
ROGER FRANS, 2001. Acces 2003 1/3. Geel, Campinia Media, 258p
ROGER FRANS, 2001. Leren programmeren met Visual Basic 6.0. Geel, Campinia Media, 378p
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
In de cursus Acces wordt er klassikaal een database samengesteld en geleidelijk verder uitgebreid met tabellen, query's, formulieren, rapporten, ... De inoefening gebeurt individueel aan de hand van een nieuwe database.
Programmeren in Visual Basic is volledig opgevat als begeleide zelfstudie. Aan de hand van eenvoudige en nauwkeurig uitgewerkte voorbeelden maken de studenten zich de vaardigheden eigen. Nadien volgt de inoefening aan de hand van opdrachten.
A. Types
B. Omschrijving
aan de computer
monitoraat op afspraak