De inhouden van het eerste en tweede jaar worden verder uitgediept. Verder ontwikkelen van de beeldtaal via een project, vertrekkend van actuele kunst en kunstenaars.
Verder ontwikkelen van technische bagage.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
Studenten hebben zin om te onderzoeken; naar kennis in , techniek, informatie ,experiment;communicatia.
Studenten kunnen zelfstandig werken.
Studenten kunnen iniatief nemen.
Studenten 'durven'.k
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Studenten hanteren materialen en technieken op correcte manier. Durven nadat zij de correcte manieren kennen en kunnen toepassen, ook een experimenteel karakter hanteren.
Studenten zoeken naar nieuwe materialen en technieken, leren deze kennen en toepassen. Bovendien deze verkregen info doorgeven aan anderen;
Studenten verwerken nieuwe en of oude gegevens tot persoonlijke beeldaspecten.
Zij kunnen verkregen resultaten en onderzoekprocessen duidelijk en transparant verantwoorden naar derden.
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
Studenten kunnen zelfstandig informatie, technieken, vorm en persoonlijkheid verwerken tot een eigen werk in 2 dim. Dit door een consequent doorgedreven zoeken naar juiste oplossingen dat resulteert in hun specifiek werk in 2dim.. En binnen een afgesproken tijdsbestek
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
voorkennis van het eerste en het tweede jaar
A. Type
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: musea, galerijen, kunsttijdschriften, boeken, fold
B. Verplichte leermiddelen
demonstratie
documentatie
beeldmateriaal
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
student wordt voldoende begeleidt en constant bijgestuurd op technisch, beeldend als persoonlijk gebied.
studenten worden gedurende contacturen en via mail constant begeleidt.