Buitengewoon onderwijs (2007-2008)

- het opvoedingsproject van het BO - de structuur van het BO - de verschillende types met de verschillende kinderen - de manier van werken in de verschillende types - het GON - de rol van het CLB - het nieuwe leerzorgkader - Sherborne

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C02 Opvoeder.
  • C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
Begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen - de student maakt kennis met diverse problematieken en de mogelijke oorzaken. - de student maakt kennis met methodieken uit het BO. Daardoor is hij in staat zijn pedagogisch-didactisch handelen af te stemmen op de noden van de kinderen. Inhoudelijk expert - de student kent de structuur van het BO, de werking van het GON en de rol van het CLB. - de student kent het nieuwe leerzorgkader

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • begeleide zelfstudie
  • discussieseminarie

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • presentatie
  • open boek

B. Omschrijving

Mondeling open-boekexamen op 15% Presentatie zelfstandig werk op 15 %
OA:
11261281
Code:
11261281
Vakcoördinator:
Betty Palmans
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands