- Uitbouwen van een zorgbeleid
- Organiseren van een kind- en leerlingvolgsysteem
- Organiseren van multi-disciplinair overleg
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De cursist heeft kennis over én is vaardig in het managen van de zorg op school. Hij kan de visie over zorg mee vormgeven en bewaakt de kwaliteit van de zorg op school.
- De cursist kan het intern zorgsysteem implementeren en beheren op drie niveaus: leerlingen, leerkrachten, school.
- De cursist overlegt met directie, het zorgteam en ouders.
- De cursist draagt zorg voor de professionele ontwikkeling van leerkrachten in het kader van het zorgbreed werken. Hij kan leerkrachten informeren over nieuwe ontwikkelingen, materialen en stimuleren hen tot het lezen van literatuur, het volgen van studiedagen of opleidingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Onuitgegeven cursus van docent
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
De omschreven werkvormen kunnen mogelijk worden ingezet door de gastdocenten. Hoe zij dit invullen, kiezen zij zelf.
A. Types
B. Omschrijving