Sociale marketing (2007-2008)

Integratie van op niveau 1 en 2 verworven kennis marketing, klanteninzicht, marketing communicatie, commerciële vaardigheden, actual topics, marktonderzoek en ICT naar concrete uitwerking van de aanpak/bijsturing specifieke maatschappelijke problemen (publieke opinies en/of attitudes, maatschappelijke prioriteiten) via marketing werkmethodieken en communicatietechnieken

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW
  • handboek
  • cursus

B. Verplichte leermiddelen

  • handboek "sociale marketing"
  • leerplatform Toledo "specifieke marketing"
  • search engines internet

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • discussieseminarie
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk

B. Omschrijving

praktijkopdrachten in kader van geplande PURO brugproject 2e jaar (voorbereiding, opstart, bijsturing, herpositionering, ..) + analyse bekroonde sociale marketingcampagnes

A. Types

  • schriftelijk examen
  • mondeling examen
  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

  • mondelinge bevraging van kernbegrippen en werkkaders (in eigen woorden kunnen verklaren/definiëren en met eigen voorbeeld kunnen illustreren)
  • mondelinge toelichten van
    • schriftelijk voorbereide inzichtelijke theorievraag
    • vooraf samengesteld studiedossier (leerstofverwerking naar latere praktijktoepassing binnen "project" + ervaringen met theorie toegepast in praktijkopdracht)
  • via elektronisch leerplatform
    • ad hoc en op initiatief docent via valven
    • ad hoc en op initiatief studenten voor theorieverwerking
    • wekelijks voor praktijkprojecten & zelfstudie (progress reporting)
  • via mail: ad hoc op initiatief van docent en/of student
  • tijdens de ingeplande globalisatieblokken (contacturen)
OA:
08280290
Code:
08280290
Vakcoördinator:
Rita Vos
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands