1) Onthaal
2) Opleidingsportfolio: eigen leerproces
3) Reflecteren
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C06 Partner van ouders en verzorgers.
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert
De student kent het competentiekader eigen aan de opleiding.
De student kan zichzelf, de eigen vorderingen en tekorten situeren binnen de competenties eigen aan de opleiding.
2. Organisator
De student kan - onder begeleiding - een goede planning opstellen om gericht te werken aan taken en werkpunten en neemt de verantwoordelijkheid op om deze planning ook effectief uit te voeren.
3. Innovator, onderzoeker
De student beheerst een systematische reflectiemethode om de eigen ontwikkeling en in beperkte mate ook reeds het eigen functioneren in de beroepspraktijk kritisch te analyseren en gericht bij te sturen.
De student kan - via uitwisseling van ervaringen en bevindingen met medestudenten - conclusies formuleren voor het eigen leren en functioneren.
4. Partner van ouders en verzorgers
De student kan op discrete wijze omgaan met ervaringen en bevindingen die medestudenten aanbrengen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
cursus
POP
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
De student presenteert zijn portfolio aan de leerbegeleider.
Individuele coaching van het POP