De inhoud omvat de volgende onderwerpen :
Op eigen niveau :
- opdrachten gericht naar het in beeld brengen van een idee.
- zoektocht naar: suggestieve assemblagematerialen, originele dragers.
- verdere uitdieping van de mogelijkheden met nieuwe en reeds gekende technieken, gebruik van hulpmiddelen, combinatietechnieken
- het vervaardigen van educatief materiaal voor kleuters.
- kijken naar hedendaagse kunst.
Op kleuterniveau :
- verder onderzoek naar mogelijke technieken met kleuters.
- aanbod van originele dragers.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
Toelichting:
Kritisch reflecteren
- De student kan zich informeren a.d.h. van naslagwerken .
- De student kan kritisch kijken naar beelden. Beelden selecteren en beoordelen.
Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- De student kan creatief en expressief omgaan met de beeldaspecten van beeldende vorming.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- De student kan de muzische ontwikkeling van kleuters stimuleren.
- De student kan educatief materiaal ontwikkelen.
Inhoudelijk expert
- De student kan impressies vormgeven dmv beeldende middelen.
Innovator-onderzoeker
- De student kan vernieuwende elementen, technieken aanwenden en aanbrengen.
Cultuurparticipant
- De student gaat spontaan op zoek in het kunst- en cultuuraanbod.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De competenties uit het 1ste jaar bereikt hebben.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- cursus en notities van de docent.
- occasioneel informatie langs actueel kunstaanbod en kunsttijdschriften (zie modulebundel)
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
- werkcollege (doesessies)
- zelfstandig werk: taken, zelfstudie (bibliotheek, theater, musea, film,...)
- hoorcollege
A. Types
B. Omschrijving
De permanente evaluatie maakt voor 100% deel uit van je totale eindcijfer voor beeldende expressie.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
PE
|
|
Taak
|
Contacttijd
Monitoraten
Coaching bij opdrachten