A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 02. Kennis hebben van onderzoeksmethoden en -technieken en deze adequaat kunnen toepassen
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C02 Gedetailleerde kennis hebben, geïnspireerd door de nieuwste ontwikkelingen van de discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
- C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student moet reeds een basiskennis wiskunde verworven hebben: matrices, vectoren, goniometerie, alsook ruimtelijk inzicht en de mathematisch achtergrond hiervan.
De student zal een gevorderde kennis van programmatie moeten hebben, bij voorkeur in Java of C++, de beginselen van object-georienteerd programmeren, moeten ook gekend zijn.
Een elementaire kennis van Fysica (wet van Hooke, Wet van Newton, wrijvin, ...), Sampling (AD/DA), ... zijn een pluspunt
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- handboek
B. Verplichte leermiddelen
3D Computer Graphics, Third Edition, Alan Watt
ISBN 9 780201 398557
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving