04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
vakdoel: leren aanpakken/oplossen van concrete bedrijfsproblemen dmv doelgerichte, efficiënte communictie
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
08. Teamgericht kunnen werken
09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
vakdoel: leren aanpakken/oplossen specifieke bedrijfsproblemen via efficiënte doelgestuurde communicatie
praktijkopdacht: vertrekkende van een SMART communicatiedoel een eigen blog aanmaken en beheren + doelbereik tijdens examen bewijzen
C. Beroepsspecifieke competenties
C01 De rol van informatiebeheerder.
C02 De rol van analist.
C03 De rol van adviseur.
C04 De rol van coördinator.
Toelichting:
een gegeven communicatieopdracht kunnen analyseren naar doel, dringendheid en context
vertrekkende vanuit klantenanalyse een communicatieaanpak kunnen adviseren
bovenstaande in een coherent overzicht SMART kunnen delegeren naar communicatie-uitvoerders en -medewerkers
vertrekkende vanuit een concreet communicatiedoel en concreet beschikbare middelen (geld, tijd, ..) het meest efficiënte gebruik (media, frequentie, inlassingsvorm, ..) van media kunnen adviseren
voldoende kennis hebben van courante termen en werkkaders om een conversatie tussen professionals over dit vak te kunnen volgen, een adviesrapport van een reclamebureau kritisch te kunnen lezen en vakpersartikelen te begrijpen.
voldoende basiskennis hebben om nieuwe communicatievormen/-technieken in zelfstudie te kunnen verwerken
Vereiste voorkennis
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
inzichtelijk weten
wat marketing wel en niet is,
wat de rol/plaats van marketing in een bedrijfsomgeving is en
hoe marketing in grote lijnen werkt
Leermiddelen
A. Type
handboek
cursus
materiaal op leeromgeving
materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
cursus op Toledoplatform + uitgedeeld in hard copy
vooraf samengesteld studiedossier (leerstofverwerking naar latere praktijktoepassing binnen "project" + ervaringen met theorie toegepast in praktijkopdracht)
Begeleiding
via elektronisch leerplatform
ad hoc en op initiatief docent via valven
ad hoc en op initiatief studenten voor theorieverwerking
wekelijks voor praktijkprojecten & zelfstudie (progress reporting)
via mail: ad hoc op initiatief van docent en/of student
tijdens de ingeplande globalisatieblokken (contacturen)