kwaliteitszorg (2007-2008)

Definitie van kwaliteitszorg Principes van kwaliteitszorg Cyclisch proces van kwaliteitszorg Casuïstiek van kwaliteitszorg

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C05 Een cliënt benaderen vanuit een holistische mensvisie.
  • C06 Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk en juridisch perspectief.
  • C15 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
  • C16 Verpleegkundig wetenschappelijk onderzoek aanwenden in de praktijk.
  • C17 Bereid zijn zich voortdurend bij te scholen en zich professioneel te ontwikkelen.
  • C22 Actief bijdragen tot de profilering van het beroep.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus

B. Verplichte leermiddelen

De studenten ontvangen een syllabus

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk

B. Omschrijving

Tijdens de lessen wordt de nadruk gelegd op interactieve werkvormen.

A. Types

  • paper/werkstuk

B. Omschrijving

Bij de uitwerking van de paper kunnen studenten via mail vragen stellen aan de docent en op deze wijze hun paper verder verfijnen.
OA:
09289381
Code:
09289381
Vakcoördinator:
Bob Van de Putte
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands