-De methodiek van actie-onderzoek als een cyclisch-spiraalvormig proces -Voorbeelden van goede praktijkThema 2
-Analyse van integrale leercontexten. -De invloed van materiaalfactoren op het leren van begripsgedrag -Methoden van inductief leren
-De student reflecteert kritisch over zijn praktijk in de langdurige stage. Hij neemt initiatieven om deze te verbeteren en richt zich hierbij specifiek naar het verbeteren van het leergedrag. Hij verzamelt systematisch gegevens om zijn handelen te onderbouwen. -Hij informeert en betrekt evt. de mentor en andere collega's hierbij en rapporteert ook zijn bevindingen.Thema 2: Het leren van begripsgedrag Het versterken van de basiscompetentie 1 m.b.t. " de leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen".
-De student kan een onderwijsstrategie ontwerpen, meer bepaald een inductieve werkwijze, en deze baseren op leerpsychologische en kennistheoretische theorieën, .
M.b.t. thema 1:
-Beheersing van de reflectieve vaardigheden geoefend in de stages vooral van het tweede jaar.M.b.t. thema 2:
-Inzichten meedragen vanuit het tweede jaar opvoedkundige wetenschappen, in bijzonder over leerpsychologische theorieën.
1ste examenperiode | 2de examenperiode | 3de examenperiode | |||
% | vorm | % | vorm | % | vorm |
100 | permanente evaluatie | 100 | taken |