De inhoud beperkt zich tot de basisbeginselen van Marketing. De cursus wordt in een 10-tal uur gegeven. Belangrijk is de interactie enerzijds tussen studenten onderling en anderzijds tussen studenten en docent. Er wordt veel aandacht besteed aan de inbreng van studenten. Studenten leren hoe ze hun theoretische kennis kunnen toepassen in de klaspraktijk. Onderwerpen die aangehaald worden:
- Marketinggericht denken
- Koopgedrag van de klant
- Marketingomgeving
- Productbeleid
- Prijsbeleid
- Distributiebeleid
- Promotiebeleid
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
Toelichting:
Als begeleider in leer- en ontwikkelingsprocessen leert de student leerinhouden te selecteren, te structureren en te vertalen in leeractiviteiten.
Als inhoudelijk expert leert de student basiskennis te beheersen en evoluties te volgen. Bovendien zal hij domeinspecifieke kennis en vaardigheden kunnen aanwenden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Niet uitgegeven cursus van de docent, 96 blzn.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- praktische proef
- individuele taak
- schriftelijk examen
B. Omschrijving
Schriftelijk semesterexamen (70%)
Individuele taak onder de vorm van een praktische proef(30%)
monitoraat op afspraak