Op basis van het analysedocument dat door het team zelf (in een ander OA) of door een ander team werd uitgewerkt, wordt een dynamische webtoepassing gemaakt in PHP met een MySql-database.
Studenten moeten een projectplanning opmaken rekening houdend met de mijlpalen die zijn uitgezet.
De werkelijke uitvoering tov de planning wordt wekelijks gerapporteerd en opgevolgd.
Tussentijds moet een prototype gepresenteerd worden aan een de (interne) opdrachtgever.
Aan het einde moet een werkend programma afgeleverd worden dat voldoet aan bepaalde ontwerpprincipes (zie evaluatie) samen met testprocedures.
Vervolgens dient elk projectteam ook de toepassing van anderen te testen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Gegevens behandelen.
- C02 Analyseren.
- C03 Oplossingen uitwerken.
- C05 Projectmatig werken.
- C07 Eigen gedrag aanpassen.
- C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
De student kan analyseren.
De student kan oplossingen uitwerken.
De student kan projectmatig werken.
De student kan vlot communiceren
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student heeft de opleidingsonderdelen Web- en databaseapplicaties met succes afgelegd in het eerste jaar.
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: Ontwikkelingstools zelf te kiezen: Dreamweaver/Vis
B. Verplichte leermiddelen
Toledo
: my courses/Dynamische Websites
Software: access 2003, editor (te kiezen kladblok, dreamweaver, visual studio,
...)
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
- oefenpracticum
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
- paper/werkstuk
- presentatie
- projectwerk
- peer assessment
B. Omschrijving
Verschillende personen geven punten op verschillende aspecten. Hieronder een overzicht:
- proces
- Docent Dynamische Websites
- Respecteert het team de afgesproken planning?
- Functioneert het ASP-groepje als een "team"?
- Gedraagt men zich assertief?
- Is de voorgestelde oplossing vernieuwend, creatief?
- Worden voorgestelde verbeteringen, bijgestuurd?
- Opdrachtgever
- Respecteert het team de afgesproken planning?
- Functioneert het ASP-groepje als een "team"?
- Wordt duidelijk, voldoende en beleefd gecommuniceerd?
- Zijn de documenten waarin je informatiebehoeften zijn samengevat begrijpelijk?
- Gedraagt men zich assertief?
- Is de voorgestelde oplossing vernieuwend, creatief?
- Worden voorgestelde verbeteringen, bijgestuurd?
-
product
- Opdrachtgever:
- De functionaliteit van de toepassing: doet het programma wat het moet doen?
- Zijn de (test)gegevens uitgezuiverd / geconverteerd?
- De gebruiksvriendelijkheid / intuïtiviteit van de gebruikersinterface
- De stabiliteit / mate van foutgevoeligheid
- Docent dynamische webapplicaties met medestudenten:
- De leesbaarheid van de code
- De aanpasbaarheid van de code
- De overdraagbaarheid van het programma
- De uitbreidbaarheid van het programma
- De gebruiksvriendelijkheid / intuïtiviteit van de gebruikersinterface
- De stabiliteit / mate van foutgevoeligheid
- testen (op het niveau van deelaspecten en van de integratie)
- Docent Dynamische websites
- Hebben de teams de toepassing van een ander team goed getest???