Uitwerken van een zorginitiatief op schoolniveau gekaderd binnen de principes van interne kwaliteitszorg.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
De cursisten hebben kennis over én zijn vaardig in het managen van de zorg op school. Zij geven de visie over zorg mee vorm. De cursisten kunnen het intern zorgsysteem implementeren en beheren op drie niveaus: leerlingen, leerkrachten, school. Zij overleggen met directie, het zorgteam en ouders. En bewaken de kwaliteit van de zorg op school.
De cursisten dragen zorg voor de professionele ontwikkeling van leerkrachten in het kader van het zorgbreed werken. Zij informeren leerkrachten over nieuwe ontwikkelingen, materialen en stimuleren hen tot het lezen van literatuur, het volgen van studiedagen of opleidingen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- Andere: cursussen uit de andere OO's en OA' s van de oplei
B. Verplichte leermiddelen
Cursussen uit andere OO's en OA's dienen gebruikt te worden waar nodig. Dit is erg afhankelijk van het project dat de student uitwerkt.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- Andere: supervisie in groep
B. Omschrijving
De studenten komen 5 maal samen onder begeleiding van een supervisor. Tijdens deze sessies wordt de vooruitgang binnen het project, de rol van de student hierin en vragen of moeilijkheden van de student besproken.
A. Types
- Andere: Individuele taak met mondelinge bespreking
B. Omschrijving
De student houdt zijn inspanningen en vorderingen bij in dagboekvorm. Dit werk wordt nagelezen door de supervisor, een lid van het BNB-team en een externe lezer. De student wordt over dit werk bevraagd in een gesprek.
Begeleiding door een supervisor en medestudenten uit dezelfde supervisiegroep in 5 vastgelegde sessies op vraag ook tussendoor.