Vakdidactiek economie (2007-2008)

In Vakdidactiek Economie komt de nieuwe visie op economie-onderwijs aan bod. Verder worden de meest courante leerplannen geanalyseerd en worden de handboeken uit het secundair onderwijs vergeleken en het gebruik ervan toegelicht. Ten slotte wordt er aandacht besteed aan specifieke vakdidactische aandachtspunten.

A. Algemene competenties

  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen: -kan de student vakdidactische aandachtspunten toepassen. Als inhoudelijk expert: - beheerst de student de basiskennis. Als innovator-onderzoeker: - kan de student de gevraagde informatie opzoeken en verwerken.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • begeleide zelfstudie

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

1ste examenperiode 2de examenperiode 3de examenperiode
% vorm % vorm % vorm
100 PE Taak
Op afgesproken momenten worden monitoraten georganiseerd.
OA:
11268280
Code:
11268280
Vakcoördinator:
Dirk De Bruyn
Semester:
1+2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands