De student zal in deze cursus kennismaken met de theoretische basisbegrippen die worden gebruikt bij het programmeren van 3D computer graphics.
Enkel belangrijke begrippen die zullen worden uitgediept: Homogene Coordinaten, Tranformatiematrices, Vectorrekenen, Perspectief-projectie, PHONG-shading, Texture mapping, ...
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Basiskennis wiskunde: Matrix-rekenen, Vector-rekenen, Vlakke- en Ruimtemeetkunde
Bassiskennis computerarchitectuur en programmatie is aanbevolen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Alan Watt, 3D Computer Graphics, Third Edition, ISBN 0-201-39855-9
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving