- Studie en gebruik van analoge en digitale oscilloscopen bij metingen rechtstreeks op het net
- De gelijkstroommotor met onafhankelijke bekrachtiging
- 3-F-ASM's : studie, rendement, cos φ verbetering - Dahlandermotoren of poolomschakelbare motoren
- Studie van elektrische schema's : bord100, afdeling C
- Verlichting : lampen en armaturen
- Koppel- en stroomverloop bij asynchrone motoren
- 1/3-F-asynchrone motoren : schakelschema's en werking
- 3-f-ASM - oversynchroon - en Automatische cos φ - regeling
- Het stuurrelais : LOGO van Siemens
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 Elektrotechnische systemen testen.
- C03 Elektrotechnische systemen beproeven.
- C06 De technische aspecten van een productieproces afregelen.
- C09 Zelfstandig elektrotechnische systemen installeren.
- C10 Zelfstandig elektrotechnische systemen in bedrijf stellen.
- C15 Training geven over elektrotechnische systemen.
Toelichting:
- De bachelor in de elektrotechniek kan de verschillende types asynchrone machines laten werken en onder controle houden.
- De bachelor in de elektrotechniek kan gepaste conclusies trekken uit de metingen op asynchrone machines en hieruit de belangrijkste eigenschappen van de machines afleiden.
- De bachelor in de elektrotechniek kan gegevens van asynchrone machines opzoeken en de beschikbare gegevens interpreteren.
- De bachelor in de elektrotechniek kan meetresultaten verwerken en interpreteren teneinde correcte en objectieve resultaten te bekomen.
- De bachelor in de elektrotechniek kan werken in groepsverband.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
- De student kan vlot werken met elektrische en elektronische meetinstrumenten en bezit basisvaardigheden om elektrische circuits op te bouwen.
- De student heeft een grondige voorkennis van driefasige netwerken.
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
- Leo Dillen, 2006, Elektrische toepassingen 3ET- deel1, Niet gepubliceerde cursus, Geel, 60p.
- G.Peremans, 2006, Elektrische toepassingen 3ET - deel2, Niet gepubliceerde cursus, Geel, 60p.
- Eigen nota's en werkschrift
- G.Peremans, 2006, Elektriciteit theorie - synchrone machines, Niet gepubliceerde cursus, Geel, 60p.
- G.Peremans, 2006, Elektrische metingen, Niet gepubliceerde cursus, Geel, 60p.
- Handleiding van diverse meetapparatuur
- Datagegevens fabrikanten via website's
- Databanken 'labo elektriciteit'
- Toledo
A. Types
- groepswerk
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving