Omgaan met relevante informatiebronnen: - Informatiebronnen: boeken, tijdschriften, andere werken, internet, referentiepersonen - De opbouw van een zoekstrategie en het gebruik van digitale zoekmachines - Lezen van de gevonden gegevens, samenvatten en begrijpen - Informatie verwerken in een paper
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C06 Verpleegkundige zorg verlenen vanuit wetenschappelijk en juridisch perspectief.
- C15 Handelen in functie van kwaliteitszorg.
- C16 Verpleegkundig wetenschappelijk onderzoek aanwenden in de praktijk.
- C17 Bereid zijn zich voortdurend bij te scholen en zich professioneel te ontwikkelen.
Toelichting:
Omgaan met relevante informatiebronnen: - De student zoekt relevante informatie met betrekking tot hem aangeboden praktijksituaties. - De student verwerkt gevonden informatie in een paper. .
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Omgaan met relevante informatiebronnen: basisgebruik van een computer - surfen op het internet
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- cursus
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
Omgaan met relevante informatiebronnen: syllabus van de cursus en nota's van Toledo
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving