1. Programmeren van een SCARA-robot - bewegingscommando's - inbouwen van sensoren - wiskundige uitdrukkingen - definiëren van palletten - definiëren van regios 2. Externe programmatie van Panasonic lasrobot - aanmaken van een tekening - definiëren van contouren 3. Externe en Online programmatie van een Kuka-robot - bewegingscommando's - inbouwen van sensoren - aansturen van transportbanden 4. Opmeten van werkstukken met een meetrobot
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 Elektromechanische systemen testen.
- C07 De technische aspecten van een productieproces configureren.
- C08 Zelfstandig de technische aspecten van een productieproces opvolgen.
- C10 Zelfstandig elektromechanische systemen in bedrijf stellen.
- C11 Elektromechanische systemen operationeel houden.
Toelichting:
De bachelor elektromechanica kan met de AML-taal een SCARA-robot programmeren.
De bachelor elektromechanica kan extern een Panasonic-robot programmeren.
De bachelor elektromechanica kan extern en on-line een Kuka-robot programmeren.
De bachelor elektromechanica kan werkstukken opmeten met een meetrobot.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen
- Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd
- Autocad 2EM
Studenten bezitten de volgende competenties
-Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Neys Valère, 2006, cursus robotica lab. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving