- harmonische trillingen
- lopende en staande golven
- interferentie en diffractie
- geluid en dopplereffect
- licht en lichtbronnen
- terugkaatsing en breking
- glasvezeloptica
- dispersie en kleurmenging
- polarisatie en LCD-schermen
- oefeningen met systematische probleemaanpak
De student kan begrippen, wetten en relaties tussen grootheden, waarbij hij/zij rekening houdt met de toepassingsvoorwaarden, beschrijven, uitleggen, formuleren en herkennen.
De student kan verbanden en verschillen tussen grootheden of begrippen schematiseren.
De student kan doelen, voorwaarden en soorten problemen herkennen en kan handelingen kiezen en oplossingswegen beredeneren die leiden tot een goede oplossing.
De student kan verbanden leggen tussen feitelijke en procedurele kennis, waarbij hij/zij rationeel denkstappen kiest in het oplossingsproces en kritisch reflecteert op uitwerking en resultaat.
De student kan uitleg en verklaringen van begrippen, methoden voor oefeningen en de gevolgde oplossingsweg bij toepassingen gestructureerd en volledig noteren.
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Diploma secundair onderwijs
Studenten bezitten de volgende competenties - Geen
BEIRINCKX, Lieve, 2008. Licht & Geluid. Niet gepubliceerde cursus, Geel, KHKempen
BEIRINCKX, Lieve, 2008. Leerarrangement Licht. Niet gepubliceerde cursus, Geel, KHKempen
ANGENON, Antoine, Werken met Grootheden en Wettelijke Eenheden. Brugge, die Keure, 136 p.
interactieve werkvormen met individuele coaching bij het zelfstandig uitwerken van opdrachten