Studie van een KUKA-robot in combinatie met een veiligheidscel.
- opbouw
- Kuka-sim omgevingsimulatie
- Officelite programmeersimulatie samen met kuka-sim
Panasonic lasrobot
- Programmeersimulatie met DTPS
Uitwerken van opdrachten ifv de robotcel.
A. Algemene competenties
- 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
- 02. Kunnen omgaan met complexe problemen
- 03. Beschikken over het vermogen tot oordeelsvorming in een onzekere context
- 04. Kunnen reflecteren op het eigen denken en werken en het kunnen vertalen van die reflectie naar het ontwikkelen van meer adequate oplossingen
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- Een industriƫle robot kunnen bedienen en programmeren.
- Ontwerp en analyse van een robotprogramma.
- Communicatie tussen de robot en de robotomgeving.
- Weten wat een robot is en de mogelijkheden ervan kennen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Ruimtelijk inzicht
Basiskennis mechanica en sterkteleer
Coƶrdinatentransformaties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Vermeiren Jan, 2004, Cursus Robotica, Niet geplubiceerde cursus, KHKempen, Geel
Handleiding veiligheidscel
Handleiding Panasonic DTPS
Diverse opdrachten
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- praktische proef
B. Omschrijving