Praktische toepassing van de basisgrammatica door verschillende bedrijfsgerichte schrijf-en spreekopdrachten. Door individuele coaching, bijsturing en zelfremediëring, vervolmaakt de student zich in de leerstof van het 1e jaar. Hij maakt hierbij ook doeltreffend gebruik van de beschikbare taalsoftware.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
- C02 Zijn/haar werk en de daartoe benodigde competenties managen.
- C03 De gepaste ICT-tools gebruiken.
- C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student beheerst de verschillende taalsoftware die in het 1e jaar behandeld werden.
A. Type
- handboek
- cursus
- Andere: taalsoftware
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- permanente evaluatie
- individuele taak
- aan de computer
B. Omschrijving
De student kan de docent altijd bereiken via mail of telefoon.