Uitbreiden van de algemene en technische woordenschat verworven in het eerste jaar.
Occasioneel herhalen van grammaticale regels
Lezen van recente authentieke teksten i.v.m. topics uit de transport- en logistieke wereld,
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Basis:
- Studenten kunnen gesproken en geschreven instructies in het Frans begrijpen
- Studenten kunnen documenten analyseren, synthetiseren en presenteren in het Frans
- Studenten kunnen hun mening formuleren in het Frans
- Studenten zijn spreekvaardig genoeg om sociale kontakten aan te gaan en te onderhouden.
Extra:
- Studenten kennen de basiswoordenschat eigen aan hun vakgebied.
- Studenten kunnen vakgerichte onderwerpen uitleggen en bespreken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Wij verwijzen naar de kennis verworven in het eerste jaar,
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- Andere: taalsoftware
B. Verplichte leermiddelen
CORNU, P. Erreurs Courantes, Leuven, Garant. GROTHEN, H. LAMOTE, J.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- aan de computer
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
- presentatie
- individuele taak
B. Omschrijving
De student presenteert zijn portfolio met alle bewijsstukken van de door hem gemaakte vorderingen bij de computeroefeningen en de beheersing van het geschreven Frans (ondersteund door de taalsoftware) en laat zowel schriftelijk als mondeling zien dat hij dit nu ook voldoende beheerst.