Sociale marketing (2007-2008)

We gaan dieper in op de speciefieke marketingtechnieken die de sociale sector vandaag de dag vraagt. Op basis van deze technieken en de ons bekende marketingtermen gaan we enkele cases uit de praktijk dieper uitwerken. Per groep van 3/4 studenten wordt er een vooldig marketingplan opgesteld voor een zelfgekozen onderwerp.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • handboek
  • cursus

B. Verplichte leermiddelen

Handboek: Sociale Marketing - Leen Lagasse Slides: Non-Profit Marketing Cases

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • oefenpracticum
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • paper/werkstuk
  • presentatie

B. Omschrijving

De studenten kunnen steeds vragen stellen aan de docente via mail, voor-, na of tijdens de les
OA:
02256281
Code:
02256281
Vakcoördinator:
Caroline Van Looy
Semester:
1
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands