In deze cursus geven de studenten op een duidelijke gestructureerde manier voordrachten over een hardware-onderwerp. Ze zoeken eigenhandig informatie, selecteren en vormen het om tot een interessante verstaanbare tekst. Ze stellen examenvragen op i.v.m. de onderwerpen waar ze een presentatie over gegeven hebben.
Mogelijke onderwerpen:
- processor;
- peer-to-peer;
- digitale camera;
- digitale video;
- harde schijf;
- scanner;
- USB;
- printers;
- moederbord;
- opslagmedia;
- ...
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
De studenten kunnen op een duidelijke gestructureerde manier een voordracht geven over een hardware-onderwerp. Ze kunnen eigenhandig informatie vinden, selecteren en omvormen tot een interessante verstaanbare tekst. Ze kunnen examenvragen opstellen i.v.m. de onderwerpen waar ze een presentatie over gegeven hebben.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten kunnen reeds een presentatie opbouwen en voorstellen.
A. Type
- materiaal op WWW
- Andere: Gemaakte verslagen door medestudenten
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
Voor de studenten die de presentatie voorstellen is het een soort oefenpracticum. Voor de studenten in het publiek is het een hoorcollege.
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- individuele taak
B. Omschrijving
de presentaties en schriftelijke verslagen: 60%
schriftelijk eindexamen: 40%