bevat de volgende onderwerpen: een patiënt anamnese maken (ganganalyse, functie onderzoek, enz...), het maken van een theoretisch beschoeiingsplan welke
oplossing moet ik geven om de patiënt zo goed mogelijk te helpen,wat is de positie van
de voet, moet ik belast of onbelast afgipsen, enz...), het aanmeten van al de voorkomende
voetpathologiën, het maken van een werkklaar beschoeiingsplan, de theoretische
oplossingen voor al de voorkomende voetpathologiën, enz...
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De orthopedisch technoloog kan op adequate wijze een orthopedisch hulpmiddel vervaardigen, herstellen en onderhouden.
- C02 De orthopedisch technoloog kan de patiënt en een bestaande orthopedische voorziening evalueren, de therapeutische waarde ervan inschatten en uit het gamma orthopedische voorzieningen een geargumenteerde en verantwoorde keuze maken.
- C04 De orthopedisch technoloog kan op een adequate wijze informatieverstrekking geven aan patiënten, specifieke doelgroepen, collega’s en aan (para)medici.
- C06 De orthopedisch technoloog kan op een adequate wijze informatie verzamelen en verwerken.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Vansteenwegen K. Beschoeiïngen. niet gepubliceerde cursus 2007
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Tijdens practicum.