Aan de hand van een geïntegreerde opdracht bouwen we een project uit rond een actueem beleidsthema. Doorheen het werken wordt er input gegeven rond organisatievormen, kwaliteitszorg, waarderende benadering...
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De MA kan zich binnen functionele relaties authentiek verbinden met mensen en groepen.
- C05 De MA handelt vanuit een kritische reflectie op de wisselwerking tussen het eigen werk, het werkveld en het breder maatschappelijk kader.
- C06 De MA kan in een team en een organisatie werken en kan zich functioneel bewegen in een netwerk van partners en organisaties.
Toelichting:
De student kan vanuit wetenschappelijke en praktijktheoretische inzichten veranderingsprocessen beschrijven en analyseren.
De studenten kan op een verantwoorde manier een rol opnemen in de veranderingsprocessen van de organisatie waarin hij zich beweegt.
De student kan kwaliteitszorg als fenomeen kritisch bespreken en in concrete organisaties analyseren.
De studenten kan een rol opnemen in de kwaliteitsontwikkeling van een concrete organisatie.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
TSW eerste jaar
Mens en organisatie tweede jaar
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Achtergrondteksten
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving