- Wereldgodsdiensten en niet religieuze wereldbeschouwingen
- Aan religie verwante hedendaagse problemen
- Leerplan van de derde graad BSO en achtergrond
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C06 Partner van ouders en verzorgers.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
- C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
- Studenten kunnen dialogaal omgaan met wereldgodsdiensten en niet-religieuze levensbeschouwingen
- Studenten kunnen de omgaan met hedendaagse problemen vanuit religieus perspectief
- Studenten kunnen de leerplangegevens van de derde graad op een didactisch verantwoorde manier uitwerken
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen:- gebruik bijbel
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd:- de activiteiten van 1 en 2 LeSo
Studenten bezitten de volgende competenties:- vlot kunnen omgaan met de religieuze dimensie van het christendom
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Stroobants Ludo, 2004. Godsdienst B derde jaar. Niet-gepubliceerde cursus, KHKempen, Campus HI Heilig Graf - Turnhout, p.
Leerplan rooms-katholieke godsdienst
C. Aanbevolen leermiddelen
Eigen documentatiemap
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving