- Voorbeelden eenvoudige spelvormen volleybal. (1 met/tegen 1, 2 met/tegen 2, 3 met/tegen 3)
- Situering volleybal binnen domein terugslagspelen en dit voor verschillende leerplannen lichamelijke opvoeding.
- Situering volleybal binnen domein terugslagspelen en dit voor eindtermen lichamelijke opvoeding.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De student verwerft zowel theoretische bagage als praktijkgerichte, didactische vaardigheden om een geslaagde les volleybal te geven op onderwijsniveau.
- De student kan de vereiste basistechnieken technisch correct toepassen in gevarieerde spelsituaties.
- De student is in staat veilige, haalbare spel- en oefensituaties aan te bieden.
- De student kan de vereiste volleybaltechnische vaardigheden voldoende beheerst demonstreren binnen spelsituaties.
- De student kan vanuit de gehanteerde leerplannen, door middel van volleybal, de vakgebonden en vakoverschrijdende eindtermen realiseren tijdens de les LO.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- Andere: onuitgegeven cursus docent
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- praktische proef
- peer assessment
B. Omschrijving