Volleybal (2007-2008)

- Voorbeelden eenvoudige spelvormen volleybal. (1 met/tegen 1, 2 met/tegen 2, 3 met/tegen 3) - Situering volleybal binnen domein terugslagspelen en dit voor verschillende leerplannen lichamelijke opvoeding. - Situering volleybal binnen domein terugslagspelen en dit voor eindtermen lichamelijke opvoeding.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken

C. Beroepsspecifieke competenties

Toelichting:
- De student verwerft zowel theoretische bagage als praktijkgerichte, didactische vaardigheden om een geslaagde les volleybal te geven op onderwijsniveau. - De student kan de vereiste basistechnieken technisch correct toepassen in gevarieerde spelsituaties. - De student is in staat veilige, haalbare spel- en oefensituaties aan te bieden. - De student kan de vereiste volleybaltechnische vaardigheden voldoende beheerst demonstreren binnen spelsituaties. - De student kan vanuit de gehanteerde leerplannen, door middel van volleybal, de vakgebonden en vakoverschrijdende eindtermen realiseren tijdens de les LO.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • Andere: onuitgegeven cursus docent

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • begeleide zelfstudie
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • praktische proef
  • peer assessment

B. Omschrijving

OA:
10252194
Code:
10252194
Vakcoördinator:
Wim Van Tornout
Semester:
1+2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands