- gevorderde rapporten en formulieren in Access
- gegevens importeren en verwerken in nieuwe of bestaande tabellen
- draaitabellen en -grafieken opzetten en uitrollen in een rapport
- VBA integreren om data en gebeurtenissen binnen een Access-database te manipuleren
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
1. Inhoudelijk expert en onderzoeker
- de student verbreedt zijn/haar kennis en kunde als leerkracht informatica.
- de student ontwikkelt een database op gevorderd niveau
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Je beheerst de inhouden, vaardigheden en attitudes bereikt in het eerste en/of tweede jaar van de opleiding.
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- peer assessment
B. Omschrijving
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
Permanente evaluatie
|
100
|
Taak
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|