Persoonlijk leermanagement deel 2 (2007-2008)

Sterkte/zwakte-analyse maken n.a.v. opgedane stage-ervaringen. Concretiseren van voorhanden zijnde competentiekaders. A.d.h.v. een aangereikt reflectiemodel reflecteren op opgedane leer - en stage-ervaringen. Omgaan met feedback. Begeleid zelfstandig optimaliseren van de eigen studieresultaten. "Hoe verzamelt en inventariseert de student bewijsmateriaal?" Een aanzet tot portfolio.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
Toelichting:
De student kan vanuit de basiscompetenties het eigen functioneren bevragen, gericht bijsturen en dit bespreekbaar maken met collega's. De student gaat assertief-constructief om met positieve en negatieve feedback. De student kan zijn persoonlijke aanpak van leersituaties analyseren. De student onderneemt onderbouwde stappen om zijn leerhouding te optimaliseren. De student toont aan dat hij wil leren en kan zichzelf daarin sturen/en neemt zijn eigen leerproces in handen. De student kan vanuit de basiscompetenties het eigen functioneren bevragen, gericht bijsturen en dit bespreekbaar maken met collega's.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Competenties van Persoonlijk Leermanagement 1 verworven hebben of geslaagd zijn voor het vorige programmajaar.

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • Andere:

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • permanente evaluatie
  • individuele taak

B. Omschrijving

Groepsessies (ong. 15 studenten) onder begeleiding van docent. Individuele begeleiding op vraag.
OA:
10255400
Code:
10255400
Vakcoördinator:
Ellen Stoffels
Semester:
1+2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands