Omgaan met relevante informatiebronnen: - Informatiebronnen: boeken, tijdschriften, andere werken, internet, referentiepersonen - De opbouw van een zoekstrategie en het gebruik van digitale zoekmachines - Lezen van de gevonden gegevens, samenvatten en begrijpen - Informatie verwerken in een paper
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C02 De vroedvrouw beschikt over het vermogen om, via reflexie, haar eigen identiteit te bewaken en uit te bouwen zowel binnen haar beroepsdomein als lid van de samenleving.
- C12 De vroedvrouw beschikt over de competenties om zich via vakliteratuur permanent bij te scholen; daarenboven is zij zich terdege bewust van het belang van wetenschappelijk onderzoek en kan zij de impact hiervan adequaat plaatsen binnen de beroepsuitoefening.
- C14 De vroedvrouw levert een actieve bijdrage aan kwaliteitsbevorderende processen door de implementatie hiervan te ondersteunen en te bewaken.
Toelichting:
Omgaan met relevante informatiebronnen: - De student zoekt relevante informatie met betrekking tot hem aangeboden praktijksituaties. - De student verwerkt gevonden informatie in een paper.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Omgaan met relevante informatiebronnen: basisgebruik van een computer - surfen op het internet
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Omgaan met relevante informatiebronnen: syllabus van de cursus en nota's van Toledo
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- individuele taak
B. Omschrijving