- Stappenplan voor het uitwerken van een PAV-thema.
- Kijkwijzer om thema's grondig door te lichten en bij te sturen
- Uitwerken van thema's in het kader van Wereldoriƫntatie.
- Criteria vanuit de verschillende opleidingsmodules PAV voor themamappen.
- Gebruiksmogelijkheden van ICT in PAV
- Evalueren in de nieuwe assessmentcultuur.
- Doelenrapport PAV.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kun je
- een thema uitwerken en evt. realiseren
- een verwerkingsmap voor leerlingen en een begeleidersmap voor de leerkracht samenstellen
- coƶperatief leren als werkvorm gebruiken
- ICT integreren in een thema, met accent op de informatie- en communicatiefunctie, in dienst van een zelfontdekkend en gedifferentieerd leren
- zowel proces als product evalueren, aansluitend bij de opvattingen van assessment
- per leerling een overzicht maken van de vorderingen op de verschillende leerplandoelen
- aan de hand van een kijkwijzer eent hema grondig doorlichten en bijsturen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Deze module hoort thuis in het tweede jaar. De opdracht wordt immers gemaakt in het kader van de stage, en indien mogelijk in de stageschool geheel of gedeeltelijk gerealiseerd.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursus: PAV-themamap. Module 2.5.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- Andere: demo en oefening, tekstbespreking, opdracht
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
permanente evaluatie
|
100
|
taken
|