De volgende onderwerpen worden behandeld:
Didactische aanpak van verschillende tekentechnieken;
Kleurenleer: theorie en didactische toepassingen;
Aanmaken van didactische platen.
Het belang van media voor het vak PO.
Bordschetsen.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
De student kan:
Leerinhouden op een didactisch verantwoorde manier en met didactisch verantwoord materiaal overbrengen;
Leerlingen begeleiden bij het beeldend en het beschouwend proces
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De inhouden en competenties van het eerste jaar vakdidactiek Plastische Opvoeding.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
cursus
demonstratie
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- groepswerk
- labo en werkcollege
- hoorcollege
- discussieseminarie
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
- individuele taak
B. Omschrijving
De docent is bereikbaar via de KHK-mail.