- opbouw en stijl van een zakelijke tekst
- vorm en schikking van een zakelijk bericht
- mondelinge presentaties
- telefoneren
- vergaderen
- verslagen en rapporten
- solliciteren
- communicatie bij een handelstransactie
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De bachelor kan zich mondeling en schriftelijk uitdrukken volgens de principes van de moderne, zakelijke communicatie.
- De bachelor kan bij de inkoop vlot communiceren in het Nederlands met de leverancier.
- De bachelor kan bij het ganse distributieproces vlot communiceren in het Nederlands.
- De bachelor beheerst managementvaardigheden waarmee problemen van strategische en tactische aard kunnen aangepakt worden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen:
- geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd::
- basiskennis Nederlands secundair onderwijs (ASO of TSO)
Studenten bezitten de volgende competenties:
- geen
A. Type
- handboek
- audiovisueel materiaal
B. Verplichte leermiddelen
- Baeckens R., & Meukens P. (2003).
Zakelijke Communicatie. Kapellen: Pelckmans.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
- presentatie
B. Omschrijving