Definities van kwaliteitszorg
Principes van kwaliteitszorg
Cyclisch proces van kwaliteitszorg
Casuïstiek van kwaliteitszorg
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C12 De vroedvrouw beschikt over de competenties om zich via vakliteratuur permanent bij te scholen; daarenboven is zij zich terdege bewust van het belang van wetenschappelijk onderzoek en kan zij de impact hiervan adequaat plaatsen binnen de beroepsuitoefening.
- C14 De vroedvrouw levert een actieve bijdrage aan kwaliteitsbevorderende processen door de implementatie hiervan te ondersteunen en te bewaken.
- C17 De vroedvrouw is positief kritisch ingesteld om eigen handelen en dat van het team in vraag te stellen.
- C21 De vroedvrouw is competent om een project te organiseren in verband met gezondheid en welzijn.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
De studenten ontvangen een syllabus.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
De nadruk ligt op intereactieve werkvormen.
A. Types
B. Omschrijving
De studenten kunnen tijdens het uitwerken van de paper via mail vragen stellen aan de docent teneinde de paper te verfijnen.