- Toepassingen op afgeleiden: minimum-maximum problemen
- Onbepaalde integralen
- Bepaalde intgralen en toepassingen
- Fourierreeksen
- Inleiding in de statistiek
- Inleiding in cryptografie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
- De bachelor in Elektronica-ICT kan afgeleiden berekenen en toegepaste vraagstukken (minimum-maximum probleem, raaklijnen, ...) hierop herkennen en de oplossingen ervan berekenen. Hij kiest hierbij de juiste oplossingsstrategie en controleert/corrigeert waar nodig.
- De bachelor in Elektronica-ICT kan de oplossing van onbepaalde integralen berekenen, waarbij hij de juiste oplossingsmethode (substitutie of partiële integratie) selecteert en het bekomen resultaat kritisch controleert en eventueel corrigeert.
- De bachelor in Elektronica-ICT kan de oplossing van bepaalde integralen berekenen en toegepaste vraagstukken (lengte-, oppervlakte- en inhoudsberekeningen) hierop herkennen en de oplossingen ervan berekenen. Hij kiest hierbij de juiste oplossingsstrategie en controleert/corrigeert waar nodig.
- De bachelor in Elektronica-ICT kan Fourierreeksen opstellen (of de Fouriercoëfficiënten berekenen), waarbij hij het bekomen resultaat kritisch controleert en eventueel corrigeert. Hij kan ook gegeven Fourierreeksen analyseren en de bijhorende functie beschrijven (als resultaat van deze analyse).
- De bachelor in Elektronica-ICT kan eenvoudige statistische berekeningen uitvoeren. Hij kiest hierbij de juiste oplossingsstrategie en controleert/corrigeert waar nodig.
- De bachelor in Elektronica-ICT kan eenvoudige cryptografische algoritmes toepassen op concrete problemen. Hij kan de bekomen oplossingen kritisch onderzoeken en eventueel corrigeren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Wiskunde 1
Studenten bezitten de volgende competenties - zie Wiskunde 1
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
- Beirinckx Lieve, Janssen Jan, Nuyts Kristof, Vanderheyden Caroline (2007). Wiskunde: Analyse II. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- Beirinckx Lieve, Janssen Jan, Nuyts Kristof, Vanderheyden Caroline (2007). Presentaties Statistiek. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
- Janssen Jan, Vanderheyden Caroline (2007). Inleiding in cryptografie. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving