Projectweek, seminaries, studieuitstappen 2 (2007-2008)

De student werkt mee aan reële marketingprojecten. Deze projecten zijn geformuleerd door spelers uit de professionele wereld. Aan de hand van reële marketing vragen bieden de studenten in team en/of individueel projectmatig een oplossing voor een realistische of fictieve opdrachtgever. Het is de bedoeling dat de student enerzijds proeft van meerdere marketing opdrachten, door eraan mee te werken en bepaalde fasen uit te voeren. Voorbeelden: als respondent meewerken aan experimenten enquêtes afnemen deskresearch uitvoeren presentatie uitwerken en presenteren als respondent meewerken aan kwalitatief onderzoek (brainstorm, gesprek, ....) enz.... Anderzijds zal de student minstens één project in een team volledig op projectmatige wijze uitvoeren. Voorbeelden een marktonderzoek uitvoeren een marketingcommunicatieplan schrijven en/of uitwerken een marketingplan maken enz ... Tenslotte hoort een relevante internationale ervaring bij een opleiding marketing. Tijdens een internationale projectweek plannen we bedrijfsbezoeken in het buitenland. Het moet de praktijkkennis van de student verruimen.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C03 De rol van adviseur.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW
  • Andere: handboeken van de marketingvakken

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • projectwerk
  • bedrijfsbezoeken
  • Andere: buitenlandse projectweek

B. Omschrijving

A. Types

  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • projectwerk
  • permanente evaluatie
  • individuele taak
  • peer assessment
  • Andere: procesevaluatie

B. Omschrijving

Resultaat- en procesevaluatie. Wekelijkse afspraken met de begeleidende coach. (op initiatief van het projectteam) De student krijgt indien vereist ook begeleiding en informatie van spelers uit de professionele wereld.
OA:
02252501
Code:
02252501
Vakcoördinator:
Tessa Vervecken
Semester:
2
Studiepunten:
5
Onderwijstaal:
Nederlands