VOIP (2007-2008)

- Introducing Voice Over IP ** - Voip Network Technologies - VoIP Network Architectures - Getting started with Cisco CallManager - Administering Cisco CallManager - Deploying Cisco CallManager - Case study

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
  • C02 Elektronische-ICT systemen testen.
  • C03 Elektronische-ICT systemen beproeven.
  • C07 De technische aspecten van een productieproces configureren.
  • C09 Zelfstandig elektronische-ICT systemen installeren.
  • C10 Zelfstandig elektronische-ICT systemen in bedrijf stellen.
  • C11 Elektronische-ICT systemen operationeel houden.
Toelichting:
- De bachelor in elektronica-ICT kan een volledige case-study van een bedrijfssituatie implementeren voor VOIP - De bachelor in elektronica-ICT kan een call manager configureren in combinatie met IP phones - De bachelor in elektronica-ICT kan een IP phone netwerk koppelen met een PSTN of ISDN telefoonnetwerk

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Elektronica 2

A. Type

  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

Toledo

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • oefenpracticum
  • labo en werkcollege

B. Omschrijving

A. Types

  • praktische proef
  • meerkeuzevragen
  • projectwerk

B. Omschrijving

OA:
05210630
Code:
05210630
Vakcoördinator:
Dirk Verbeek
Semester:
2
Studiepunten:
2
Onderwijstaal:
Nederlands