De student verwerft de nodige competenties om flexibel ingeschakeld te worden als begeleider bij of als organisator van diverse vormen van natuurgebonden, avontuurlijke en sportieve vrijetijdsbesteding. De student kent en beheerst de technieken van onderstaande inhouden om zo op een veilige basis deze teinitiëren of te organiseren.
Oriënteringssporten
Knoop- en sjortechnieken
Beveiliging Hoogteparcours
Speur-en tochttechnieken
Kajak
Eventmanaging.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Specifieke voorkennis is niet noodzakelijk. Enige zin voor avontuur en liefde voor het bewegen in de natuur is een sterke aanbeveling.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursus: 2 LO-BR praktijk modules optie outdoor.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- praktische proef
- projectwerk
- peer assessment
B. Omschrijving