In het tweede semester van 2 Balo ligt het hoofdaccent op het thematisch werken. De eindtermen, leerplannen , de visie en didactische principes zijn hierbij uitgangspunt.
Exemplarisch worden thema's gekozen die de mogelijkheid bieden om zelfstandig en/of begeleid de nodige achtergronden te verwerven. De inhouden worden vertaald op niveau van de lagere school. Aangepaste werk- en organisatievormen, leermiddelen en evaluatie komen daarbij aan bod.
De studenten krijgen kansen om vernieuwend te werken en contacten met externen te leggen.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Competenties van het overeenkomstig OO in het voorgaande programmajaar verworven hebben of geslaagd zijn voor het vorige programmajaar
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Wolters' Algemene Wereldatlas: laatste editie
Globaal 1: uitg. Van In
Tijdwijzer: Van den Bosch J. - uitg. Pelckmans
Wereldoriëntatie: Leerplan VVKBaO (3 delen)
Cursus lectoren: 2 Balo W.O. Deel 4.
Natuuronderwijs inzichtelijk: Kersbergen C. en Haarhuis A. - uitg. Coutinho
Praktische didactiek voor natuuronderwijs: de Vaan E. en Marell J. - uitg. Coutinho
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
- Andere: terreinopdrachten, excursies
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving
Contactmomenten om de studenten bij te sturen bij het uitwerken van de groepsopdrachten en zelfstandig verwerven van leerstof
|
|