Wereldoriëntatie deel 4 (2007-2008)

In het tweede semester van 2 Balo ligt het hoofdaccent op het thematisch werken. De eindtermen, leerplannen, de visie en didactische principes zijn hierbij uitgangspunt. Exemplarisch worden thema's gekozen die de mogelijkheid bieden om zelfstandig en/of begeleid de nodige achtergronden te verwerven. De inhouden worden vertaald op niveau van de lagere school. Aangepaste werk- en organisatievormen, leermiddelen en evaluatie komen daarbij aan bod. De studenten krijgen kansen om vernieuwend te werken en contacten met externen te leggen.

A. Algemene competenties

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C02 Opvoeder.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C08 Partner van externen.
  • C10 Cultuurparticipant.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Competenties van het overeenkomstig OO in het voorgaande programmajaar verworven hebben of geslaagd zijn voor het vorige programmajaar.

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Wereldoriëntatie: Leerplan, VVKBaO Wereldoriëntatie: Blik op veranderende praktijk, VVKBaO Cursus van de lectoren Wereldoriëntatie 4 Studiewijzer Wereldoriëntatie 4 Digitaal leerplatform Toledo

C. Aanbevolen leermiddelen

Wolters' Algemene Wereldatlas

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • labo en werkcollege
  • elektronisch leerplatform
  • projectwerk
  • Andere: leeruitstappen

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • paper/werkstuk
  • presentatie
  • permanente evaluatie
  • schriftelijk examen
  • projectwerk

B. Omschrijving

Toelichting en verdere informatie zie studiewijzer Student- en vraaggestuurde begeleiding bij het uitvoeren van de opdrachten, individueel of in groep.
OA:
11268120
Code:
11268120
Vakcoördinator:
Greet Cuyt
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands