In het tweede semester van 2 Balo ligt het hoofdaccent op het thematisch werken. De eindtermen, leerplannen, de visie en didactische principes zijn hierbij uitgangspunt.
Exemplarisch worden thema's gekozen die de mogelijkheid bieden om zelfstandig en/of begeleid de nodige achtergronden te verwerven. De inhouden worden vertaald op niveau van de lagere school. Aangepaste werk- en organisatievormen, leermiddelen en evaluatie komen daarbij aan bod.
De studenten krijgen kansen om vernieuwend te werken en contacten met externen te leggen.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Competenties van het overeenkomstig OO in het voorgaande programmajaar verworven hebben of geslaagd zijn voor het vorige programmajaar.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Wereldoriëntatie: Leerplan, VVKBaO
Wereldoriëntatie: Blik op veranderende praktijk, VVKBaO
Cursus van de lectoren Wereldoriëntatie 4
Studiewijzer Wereldoriëntatie 4
Digitaal leerplatform Toledo
C. Aanbevolen leermiddelen
Wolters' Algemene Wereldatlas
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
- projectwerk
- Andere: leeruitstappen
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- paper/werkstuk
- presentatie
- permanente evaluatie
- schriftelijk examen
- projectwerk
B. Omschrijving
Toelichting en verdere informatie zie studiewijzer
Student- en vraaggestuurde begeleiding bij het uitvoeren van de opdrachten, individueel of in groep.